Яким повинен бути текст в акаунті ресторану?
Керівник рекламної компанії Штурман Антон Лукаш розповідає, які тексти «працюють» в соціальних мережах ресторану, і чому взагалі важливо приділяти текстів стільки ж уваги, скільки і фотографій страв.
редактор рубрики
Для чого потрібен текст, якщо все дивляться фото або відео страв?
Вже більше 10 років років рекламна компанія Штурман працює з ресторанами і повторює клієнтам: фотографії — це тільки половина справи. У ресторанній сфері все крутиться близько зовнішнього вигляду: гостям важливо, на чому подають їх тост, як в розрізі виглядає бургер, і якого кольору соус ви подаєте до стейку. Так, я не буду лукавити, візуальна складова дуже важлива. Але вона — лише гачок, який чіпляє гостей, а далі вже в роботу вступає текст. Саме він утримує увагу гостя, дозволяє йому по-іншому поглянути на зображення, розгледіти деталі і щось сказати.
Обов’язково наймати копірайтера?
Не у всіх клієнтів є бюджети на копірайтерів, і не всі клієнти вважають за потрібне їх наймати. Дійсно, якщо ви любите свій ресторан, знаєте склад кожної страви, якщо ви самі продумували атмосферу і концепцію, хіба буде для вас складним писати тексти під пости в соціальних мережах? Ну, перший місяць, може бути, для вас це буде хорошим вправою. Але потім ви точно задумаєтеся про притягнення копірайтера, тому що багато раз писати про одне й те ж — правда, складно.
Копірайтер соціальні мережі
Копірайтер допоможе вам:
НЕ обписали: він не чекає натхнення для «смачного» тексту під ваш прекрасний новий сніданок, він просто робить свою роботу і пише тексти під будь-який запит
заощадити час: у вас, як ресторатора, точно є більш важливі завдання;
завжди доносити думку
вибудовувати імідж: професійний підхід ніхто не відміняв
не втрачати в грамотності: копірайтер підчистить тексти від штампів, кліше і помилок
І так, копірайтер — це недороге задоволення. Тому ви зможете купити грамотність та тексти за відносно невисокий бюджет. А якщо ви наймаєте агентство, то копірайтер вже включений в кост — тут переживати взагалі нема про що.
Секрети гарного тексту
Найголовніший секрет працює тексту для облікового запису ресторану — це міцний зв’язок з візуалом. Ваш текст повинен продовжувати історію, розказану на фото, або навіть розкривати її. За кожною фотографією або намальовані графікою варта історія: у вас новий постачальник хліба, ви поміняли соус в бургер бестселері або ваш офіціант скоро одружується на постійному клієнтові. За однією фотографії дізнатися це неможливо, тільки текст зможе розповісти про те, що залишилося за кадром або в цей кадр попало. Така «фіксація» дозволяє, по-перше, не втрачати зв’язок з реальністю: ваш текст завжди буде пов’язаний із зображенням. А по-друге, це допоможе створювати залученість. Передплатник побачив фото бургера, потім прочитав про новий соусі, потім знову подивився на фото, зупинив свою увагу і, можливо, написав щось в коментарях.
Причому цей «секрет» працює не тільки для клієнта, а й для самого копірайтера. Набагато простіше знайти тему і основу для тексту на фотографії, ніж в своїй голові заново вигадувати, що ще написати про цей бургер.
Другий секрет — стислість. Дуже довгі тексти ніхто в ресторанах читати не буде. 2-3 абзаци — це стандартний робочий варіант. Довгі тексти можна використовувати 1-2 рази в місяць, коли ви хочете повідомити щось дуже важливе: анонси заходів на місяць вперед, представлення нового бренд-шефа, опис роботи доставки, анонс новинок в меню.
3. Третій секрет — спілкуйтеся з користувачами соцмереж так само, як офіціанти спілкуються з гостями. Вам важливо дотримуватися таких рекомендацій:
Соціальні мережі повинні бути «віртуальним» туром по ресторану, і стиль оповіді повинен збігатися з манерою спілкування в закладі. Якщо ваші офіціанти спілкуються з гостем на «ви», то повторюйте цей формат. Якщо ваші хостесс відповідають тільки коротко і по справі — будьте такими ж в соціальних мережах. Не треба вигадувати нову геніальну авторську концепцію TOV, просто подивіться, як це вже налагоджено в самому ресторані.
А є лайфхак, щоб написати текст, який прочитають і дочитають?
О так, лайфхак є. Писати для ресторанів — це правда, складно, тому що треба словами передавати смаки. Ось трохи рад від нашої команди.
Розкажіть нема про смак, а про відчуття. Смак гості можуть відчувати по-різному: солодка для вас каша може здатися абсолютно прісної гостю. Тому потрібно описувати те, що точно спрацює: хрустка скоринка, ніжна текстура сирників, ароматний фільтр-кави.
Говоріть по фактам. Соковита котлета з соусом барбекю, маринованими огірками і парою крапель лимонного соку для яскравості смакових поєднань — простий опис може вже вибудовувати картину і піднімати апетит.
Не будьте словником синонімів. Так, вам доведеться сто разів писати про бургери, але кожен раз це має бути нова опис. Не треба сьогодні говорити «смачний», завтра — «ласий», а через тиждень «ситний». придумуйте други